Artykuły

Ślązak, chorzowianin. Swoją edukację artystyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach jako akordeonista. Następnie ukończył Państwowe Policealne Studium wokalno-baletowe w Gliwicach gdzie również współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Potem kontynuował swoją edukację w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Zatańczył w ostatnim spektaklu Śląskiego Teatru Tańca „Nie całkiem ciemny nawet kolorowy, na szczycie góry trudno się zgubić” w choreografii Jacka Łumińskiego. Jeden z jego performensów stworzony w ramach zajęć z Josefem Fruckiem można oglądać w formie krótkometrażowej etiudy filmowej na Facebook’owej stronie kompanii Rootlessroot. W kolejnym krótkim metrażu zrobionym przez ekipę Panato w ramach międzynarodowego konkursu 48H Film Project stworzył muzykę i zagrał drugoplanową rolę. Ten właśnie krótkim film „W oparach Nikisza” zwyciężył śląską edycję festiwalu, po czym został nagrodzony na finale konkursu w Nowym Orleanie i pokazany na Short movie Corner festiwalu w Cannes w 2014r. Jako tancerz występuje w spektaklu teatru tańca „Profanum” w reżyserii i choreografii Kamila Wawrzuty, który miał swoją premierę w ramach programu Scena dla Młodych w Operze Kameralnej w Warszawie w 2013 roku, a w 2014 zdobył nagrodę Grand Prix na Roma Teatro Festival w Rzymie. Również w 2014 powrócił do zawodowego śpiewania. Rozpoczął współpracę z Teatrem Polskim w Bielsku Białej, gdzie tańczy i śpiewa w „Zorbie”, w reżyserii Witolda Mazurkiewicza. W musicalu „Prześliczna wiolonczelistka” zrealizowanym w Katowickim Centrum Kultury im. Krystyny Bochenek do muzyki Andrzeja Zielińskiego, w reżyserii Jakuba Wociala, tańczy, śpiewa i gra rolę Maurycego. Tancerz w spektaklu Homo Religiosus w choreografii Karola Miękiny zrealizowanym w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego "młoda polska" i rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym przy Krakowskim Teatrze Tańca. W styczniu 2016 prezentował swoje solo taneczne „Talk with me / Porozmawiaj ze mną” na finałach międzynarodowego konkursu SoloDuo w Budapeszcie, praca jest krótkim studium na temat ścierania się kultury bliskiego wschodu i zachodniej kultury europejskiej a także problemów dezinformacji i komunikacji międzyludzkiej jako efektów współczesnej globalizacji. Dalsze badania nad problematyką społeczną zwłaszcza w aspekcie problemów bliskiego wschodu zaowocowały stworzeniem konceptu, choreografią i wyreżyserowaniem spektaklu „Kobane”, premiera odbyła się w listopadzie 2016 roku, poruszającego problem kurdyjskich kobiet walczących na froncie z bojownikami islamskimi zrealizowanym w ramach pracy z grupą teatru tańca Muza II w Sosnowcu.